Klima aletinin zamanı beşeriyet derece eskidir. İlk insanlar üzeri ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor hazırlamak ciğerin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hâkim derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orantı çağlarda Leonardo Da Vinci, andıran bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak ciğerin akarsu gücü ile çtuzakışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya esaslandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk önemli yararlanma sahaını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her bugün 20 derecedir” ilanını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam fail teknik gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya esaslandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetçi fail bir prosestir. Günümüzde insanlar, elan fariğ ve doğurgan yaşayabilmek ciğerin klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine derece klima aşırı olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut kâryerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sert ilgi etmiyorlardı. Ancak aradan geçen birkaç yılda çok tadil oldu. Daha çok klima bulunmayan kâryerlerinde sima çtuzakışmak istememektedir. Önce kâryerlerinde münteşir olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor aygıtı olmuştur. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca yazın serinleşmek ciğerin kullanılan bir aygıt olmaktan çıailep, kışın da ısınmak ciğerin tercih edilen aygıt yapmıştır. Klima yararlanma tuzakışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye esaslamıştır. Pazardaki ürün ve paha çeşitliliği zıtsında tüketicilerimiz karar tevdi sürecinde az çok karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın tuzakınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana mütenasip seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin sağlamlanamaması, yakın montaj icraatının binalmaması gibi nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Iktisadi ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın transfer maliyetinin birlikte pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate tuzakınmalıdır. Klima aygıtı satın tuzakınmadan önce bu kriterler dikkate tuzakınarak ufak tefek bir taharri binalmalıdır.