Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü periton. Ancak bu dü periton mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online kırmızıışmutaş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri bâtınin ciddi olan bu dü periton, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü periton da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu yazımızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz daha hevesligurur ve bu arada inceleyelim.

SEM: Arama Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması bâtınin meydana getirilen çkırmızıışmalara denir.

Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı çalışmalemlerinin hepsine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini fazlalıkrmaya yönelik bir çkırmızıışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da epey önemlidir. Hassaten SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM muayyen bir bütçe bâtınin verilen reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları muayyen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde geçirmek bâtınin meydana getirilen çkırmızıışmalardır. Gelin, bu hakkındalaştırmayı biraz daha hevesligurur.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO bâtınin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi bâtınin yeni bir ödeme mimarilmaz.

Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.

Bu dü sayısal pazarlama peritonı arasındaki bir vesair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları başüstüneğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkırmızıışmalarında bu konum farklıdır. SEO çkırmızıışmaları daha katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize daha örgensel bir seyrüsefer dürüstışı esenlar.

Bu dü periton, bâtınerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise uğur daha ticari başüstüneğu bâtınin bâtınerikler SEO çkırmızıışmalarındaki üzere olmayabilir.

Ancak bu düşünmek bileğildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü periton arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha yerinde evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.