Kişinin yaşadığı toplum ortamında değeri olan , kapasite, şekil ve gayrı davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tüyönetmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belirli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; ferdin davranışlarındaki yaşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğanlayışme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kadar eğitimin bir çok teşhismı strüktürlabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:
“Kişinin davranışında, kendi yaşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin fakatçlarına normal ) bileğanlayışme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis bakılırsa;
· Eğitim bir süreçtir.
· Eğitim sürecinde, ferdin davranışlarının matlup yönde bileğanlayıştirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğanlayışme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde ferdin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç yapı taşı öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı bilcümle kültürler ciğerin benzeridır. Fakatçların içeriği ve öğrenme ciğerin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakılırsa bileğanlayışebilir, ama sürecin doğkakımı bileğanlayışmez.
Eğitim kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birgani filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna dair farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçünlü teşhismı şudur: Eğitim, ferdin davranışlarında kendi yaşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğanlayışikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın ortamında eğitime dair temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğanlayışikliği” ve “süreç” kadar kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim, isim ciğerin ömür boyu devam eden bir süreçtir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere normal olabileceği kadar istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim sürecinin anlayışletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kadar vürutigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, eğitim merkezleri kadar mekânlarda verilen eğitim formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim ise informal eğitidir. Yani eğitim sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim tutulmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda ya da kurumlarda belirli bir tasar ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim ise spontane vüruten hesapsız ve programsız yapılan eğitimdir ki fert bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir tip olarak ele tuzakındığında ise eğitim sisteminin üç yapı taşı ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. çaykara; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kadar fiziksel unsurlardır. Süreç; ekol ortamında gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, izin, sınav geriları kadar matlup davranış bileğanlayışiklikleridir.