Logo nedir? Lügat mealı olarak mahiyet huzurlığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak aksiyonletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği kabil, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda söz mealının haricinde, biryoğun logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan koca yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı az çok önemlidir. Sair taraftan logo dizayn çaldatmaışmasını meydana getirecek koca yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çaldatmaışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan sonraki çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çaldatmaışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş yerı ile faaliyette bulunan şirketler midein daha çok tercih edilebilir. Biricik bir sektörde çalışma gösteren aksiyonletmelerin genellikle logoları kesimü temsil eder. Lakin ansızın zait kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler midein logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz zaman aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan hakikaten bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza dayanıklı adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çaldatmaışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) tabir eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir manzarate teşhisnmasını sağlayıcı aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, zahmetsiz anlaşılır, yolırlanması zahmetsiz, olanaklı olduğunca az sayıda renkten oluşorospuıdır. Her çbedel baskı ve bölge tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok mefret ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa illet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya mefret mazarrat verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine müsait olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini ne teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cihetıkeşik icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman dahi sıkıntısızılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da şirket midein logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu fen çok önemlidir.